John Steinbeck’in Rusya Günlüğü’nde yazarın derin analizleri ve anıları
Ülkemizde daha çok Gazap Üzümleri, Cennetin Doğusu, Bitmeyen Kargaşa, Fareler ve İnsanlar gibi toplumsal yönü güçlü romanlarıyla tanınan John Steinbeck’in günlükleri dönemin siyasi ruhunu vermesi açısından benzersizdir. onun özgün bakış açısıyla yazılmış bir gezi kitabı olmanın ötesinde dilimize ilk kez. getirildi.
Bu eserde, özellikle Moskova’ya gelişlerinden, seyahatleri başta olmak üzere devlet görevlilerinin bilgisi dışında herhangi bir seyahat programı yapamamalarına kadar, klasik Stalin dönemi bürokrasisinin kapsayıcı hali, edebî bir tatla okuyucuya sunulmaktadır.
Bugünden bakıldığında oldukça tuhaf gelecek bazı ulaşım uygulamaları, kıvrak bir dile sahip olan Steinbeck’in ironik dilinden nasibini alıyor.
derin gözlem yeteneği
Cumhuriyetler Birliği olan bu büyük devlette federasyon bünyesindeki ülkelerin emsalleri ve farklı yönleri bir bütün olarak önümüze seriliyor. Bugünkü sancılı Rusya-Ukrayna Savaşı’nın bazı sebepleri aslında bu kitapta yazılanlarda saklıdır.
Ve yeniden yazılan yazılardan, Gürcü toplumunun daha neşeli halini, Moskova ve Stalingrad’da yaşayan Rusların Nazi ilerleyişini durdurmaktan dolayı haklı gurur ve gelecek umutlarını anlamak mümkün.
Okuyucunun ilgisini çekecek kitap
Bunun yanı sıra kitap, yeni rejimin edebi tartışmalarına, özellikle Konstantin Mihayloviç Simonov ve İlya Ehrenburg gibi yeni rejimin yazarlarının edebiyat ve rejim ilişkisine dair tartışmalarına değinmesi açısından değerli gözlemlerle doludur. ve günün edebi tartışma konularını sunmak.
Kitapta hem Rusların hem de Steinbeck’in Türkler ve Türkiye ile ilgili farklı tespitleri okuyucuların ilgisini çekecek gibi görünüyor.
Çerçeveden yansımalar
Aslında kitap her ne kadar John Steinbeck’in günlüğü gibi görünse de kitabın bir diğer değerli yanı da kitabın kolektif bir yapıya sahip olduğunun bilgisini vermesi, ünlü fotoğrafçı Robert Çapa’nın zor olan Rus coğrafyasının yansımalarını gözler önüne seriyor olması. başka yerde görmek için görmek mümkün.
Aslında Çapa, fotoğraflarındaki o cesur kareleri İkinci Dünya Savaşı’nda cephe gerisinde, ayrıca Batı dünyası tarafından çok merak edilen kapalı bir kutu olan Stalin’in topraklarında çekmek istiyor.
Ancak Kremlin Sarayı çekimlerine izin verilmemesi, yurt dışına çıkarken sinema salonlarının tekrar kontrol edilmesi ya da izin alma işlemleri başta olmak üzere bürokratik zorluklar, onun bakış açısıyla “Gerekli Bir Şikayet” başlıklı kitapta okuyucunun karşısına çıkıyor.
Eşsiz fotoğraf çekimleri
Ancak Çapa, özellikle sosyal hayata dair yaptığı eşsiz fotoğraf çekimleriyle ülkesine döner. Ve sayfaları çevirdikçe bitmek bilmeyen Steinbeck ve Çapa tartışmaları ve Steinbeck’in sabahları Çapa’nın bilgisini sınayan muzip ruh halleri de kitabın esprili kısmına tekabül ediyor. Yine Steinbeck, samimi dil kullanımıyla bunları halka duyuruyor.
Kitap sayfası için iletişim: